Bursa Română de Afaceri a lansat, la începutul acestei veri, un sistem de burse de afaceri bilaterale menit a susține companiile românești să beneficieze de resurse pentru accesarea piețelor internaționale. Prima, dintr-o serie de cinci programate să fie lansate în perioada următoare, este Bursa de Afaceri România – Spania, țară ce găzduiește o mare comunitate de români.
Valentin Preda, președintele Bursei Române de Afaceri și inițiator al programului Diplomacy360, a lansat Bursa de Afaceri România – Spania la jumătatea acestui an, în prezența ministrului consilier în cadrul Biroului de Promovare Economică și Comercială din Ambasada României la Madrid, Iulia Schneker, precum și a lui Alexandru Lazăr, consul onorific al României în Insulele Baleare și unul dintre cei mai buni avocați români stabiliți în Spania.

”Sunt multe motive pentru care am decis să începem lansarea sistemului de burse bilaterale de afaceri cu cea din Spania, dar două sunt esențiale. Prezența unei comunități mari de români (peste 1 milion cu rezidență) și sprijinul calificat pe care antreprenorii români îl pot găsi pentru intrarea pe piața spaniolă, atât de la Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României în Spania, dar și de la diferiți parteneri privați ai Bursei Române de Afaceri cu care colaborăm”, ne-a explicat Valentin Preda, unul
dintre vizionarii segmentului de business românesc în context internațional și un diplomat
economic al României.
Care este misiunea Bursei de Afaceri România – Spania
Oamenii de afaceri trebuie să afle cât mai repede și mai facil despre oportunitățile de investiții, drept pentru care Bursa de Afaceri România-Spania și-a asumat tocmai acest rol, respectiv acela de a fluidiza în timp real informațiile privind oportunitățile de afaceri și investiții existente în România și Spania, precum și de a-i pune în contact pe cei interesați.
Potrivit lui Valentin Preda, există o deschidere din ce în ce mai mare din partea antreprenorilor români pentru internaționalizare în general. Avantajul mare al conectării cu piața spaniolă vine din faptul că acolo există o comunitate foarte mare de români care poate reprezenta un punct foarte bun de pornire și un suport eficient pentru derularea afacerii pe termen mediu și lung.
În plus, platforma de business RBE Connect are și o versiune în limba spaniolă. Astfel, este utilă atât oamenilor de afaceri români din țară care doresc să exporte, să își găsească investitori sau parteneri de afaceri, cât și românilor care lucrează sau au un business în Spania și doresc să se reconecteze cu țara din perspectiva investirii capitalului pe care îl dețin, prin cumpărarea unei afaceri existente sau a demarării unui start-up, și respectiv a valorificării unor competențe sau relații pe care le au în Spania și doresc să le transforme în business în țară.
Aflăm mai multe într-un interviu exclusiv publicat în numărul 3 al revistei ”Ambasador pentru România”. Revista poate fi comandată AICI.